18 Ekim 2010 Pazartesi

yarin çıplak ayağına sür beni

cengiz güzel söylerdi bu şarkıyı. türküyü mü desem.
gün aydınlıktı o zamanlar, karlar yağardı kışın fakat
güneş hep açardı sonrasında. sabah kalkınca evlerin
buzdan saçakları olurdu.
damlarda güneş çıkana kadar. okulumuz büyük gelirdi o
zamanlar bize. solcu öğretmenlerimiz vardı. darbeler,
siyasetçilerden bahsedilirdi.
kenan evren vardı. cumhur-u reisimizdi. dert ortağı
aramazdı insanlar derdine. suskunluk hakimdi aslında.
televizyonu olan ender ailelerdendik köyde.
cumartesileri türk filmi çıkardı. çok değerliydi o
zamanlar türk filmi. birsürü yabancı film olur olmaz
günlerde çıkardı da, türk filmi cumartesi akşamı
çıkardı.
annemler severdi de, aslında amcam yabancı filmeleri
daha çok severmiş. amcam en küçüğü babamların.
ondandır sevmesi derdim bende. ben çocuktum ve daha
çok şirinleri severdim.
ama yabancı filmler daha gençler için herhalde derdim.
türkçe konuşuyorlardı ama, ağızları hiç türkçe konuşur
gibi olmuyordu..
dediler sonra cengiz evlenmiş evlilik yaramamış ona.
leylim ley söylerdi cengiz. bizim sınıftaki çoğu
kimseden büyüktü. ama 2 yıl geç bitirdi okulu. ne
yapar şimdi bilmem. bir hastalığı da vardı galiba.
ülkemin gariban olduğunu ima eder bana. solcu
öğretmenlerimiz vardı o zamanlar. ikide bir leylim
ley'i söyletirlerdi cengize. örtmenim ne güzel bakardı
cengiz türküyü söylerken. karne alacağımız zamanlar
cengizin karnesine özellikle herkes bakardı.
çünkü birçok notu zayıf olurdu da müzik pekiyi olurdu.
biz bunu görmek isterdik. babam erbakan kitap
konuşuyor ama diğerlerinde iş yok derdi. yıllar sonra
erbakanla doğu perinçeki tartışır gördüğümde dinlemeye
koyulduydum.
dedim ki ne güzel sesi var adamın. babam herhalde
ondan öyle diyordu. ne bileyim bir kılıf bulmaya
çalıştım herhalde. doğu beyin hangi Allah dediğini
duyar gibiyim. garip gelmişti bana. anneme kapının
eşiğinde İsa kim diye sormuştum bir ara. bizim de
peygamberimiz derdi.
özallıydı yıllar. çabuk geçti. ve kimbilir kimler için
bugünler erdoğanlı ve ab'li.
...
yıllar geçiyor suyun
coşukusuyla,
çocukluğuyla,
sesiyle, kimyasıyla.
intizar edenler nerede?
...
yaşasın özgürlük!

Mehmet Elçin
04.04.05

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder